In gesprek met groep 7: Job Posner geeft gastles aan leerlingen Talmaschool, Rotterdam-Crooswijk

16 februari 2018
Utrecht

Onder de noemer ‘Wij houden van bouwen’ heeft Job Posner samen met architect Tom Arends, kinderen van groep 7 van de Talmaschool in Rotterdam-Crooswijk in twee ochtenden kennis laten maken met het vak van architect en de rol van projectontwikkelaar als opdrachtgever. Op basis van een fictieve bouwlocatie Koeweide (in het echt een parkje schuin tegenover de school), hebben wij na een introductie over ons vak en een bezoek aan de locatie, de leerlingen gevraagd om hun ideeën voor deze locatie op papier te zetten. Vervolgens zijn deze plannen door de kinderen zelf uitgevoerd als maquettes. Het eindresultaat was een prachtig plan met zwembaden, een moskee, een poort, een winkelcentrum en woningen én een groep zeer gemotiveerde 11-jarigen!

SYNCHROON-in-gesprek-met-groep-7-Job-Posner-geeft-gastles-aan-leerlingen-Talmaschool

 

Deze gastlessen worden georganiseerd door IMC Basis, onderdeel van stichting IMC Weekendschool die zich ten doel stelt dat alle jongeren, van alle sociale klassen en van alle schoolniveaus zó worden opgeleid dat ze gemotiveerd hun maatschappelijke rol kunnen innemen. Onderwijs door enthousiasmerende vak experts is bij uitstek de wijze om deze motivatie te voeden. Jongeren zijn van nature gemotiveerd om mee te doen en leren, als ze hiertoe de kans krijgen, spelenderwijs de wereld en hun voorkeuren kennen. Bedrijven en organisaties worden geïnspireerd door hun competenties op een andere manier in te zetten. De medewerkers dragen concreet bij aan de ontwikkeling en de toekomstperspectieven van jongeren in onze maatschappij.

IMC Basis in Rotterdam wordt ondersteund door Lionsclub Rotterdam-Kraalberg.

 

SYNCHROON-Job-Posner-gastles-Talmaschool

In gesprek met Thijs van Bijsterveldt, Oana Rades en Harm Timmermans van SHIFT Architecture
NIEUW DIRECTIETEAM SYNCHROON